Javna rasprava o Nacrtu zakona o premjeru i katastru nekretnina
Sarajevo,
01.04.2008.
BOSNA I HERCEGOVINA
FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE
PARLAMENT FEDERACIJE
PREDSTAVNIČKI/ZASTUPNIČKI DOM
Komisija za lokalnu samoupravu
1.04.2008.godine
Javna rasprava
o Nacrtu zakona o premjeru i katastru
nekretnina
Predstavnički dom Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine, nakon razmatranja i prihvata- nja Nacrta zakona o premjeru i katastru nekretnina, (nastavak 9.sjednice Doma od 30.01.2008.), zaključio je da se o ovom zakonskom projektu organizuje Javna rasprava koju treba da realizujuKomisija za lokalnu samoupravu, Odbor za pravdu i opću upravu i Odbor za prostorno uređenje i zaštitu okoliša, a u saradnji s Federalnom upravom za geodetske i imovinsko-pravne poslove koja je bila najdirektnije uključena u izradu ovog zakona.
Javna rasprava oročena je za 15.04.2008. godine.
Javna rasprava održana je u Sarajevu (12.02.2008. godine), Tuzli (13.02.2008.), Bihaću(14.02.2008.) i Mostaru (15.02.2008. godine).Komisija za lokalnu samoupravu participirala je u raspravama u Sarajevu (S.Šučur, zamjenik predsjednika i K.Begović, sekretar Komisije), odnosno u Tuzli (M.Ibrahimović, predsjednik, H.Tmić, I.Selimbašić, članovi Komisije i K.Bego-vić).
Na Javnoj raspravi u Bihaću i Mostaru članovi Komisije nisu učestvovali, a raspravi u Bihaću, su prisustvovali A.Baotić, sekretar Predstavničkog doma i S.Dizdavević, šef Stručnih službi.
S ciljem efikasnijeg djelovanja i omogučavanja da se ovim vidom razmjene iskustava, pogle- da, misljenja, ideja i stavova najšireg dijela javnosti, potvrde,ospore ili poboljšaju data rješenja i zakonske projekcije, Javna rasprava u Sarajevu organizovana je za građane, stručne i javne radnike, predstavnike zakonodavne i izvršne vlasti opština i Kantona Sarajevo, SBK i Podrinj- skog kantona, a u Tuzli, za sve opštine Kantona i regije.
Generalno, uz primjedbe, poruka s Javne rasprave (Sarajevo i Tuzla) o Nacrtu zakona o pre- mjeru i katastru nekretnina, je stav da Zakon: upućuje na sistemsko rješavanje ovog veoma važnog pitanja, pokušava osavremeniti sve procesne radnje u ovoj oblasti i tako skratiti put građanima i pravnim licima u korišćenju usluga ovih servisa, što, uz njegovu usmjerenost ka harmonizaciji katastra i zemljišnih knjiga, vodi pojednostavljenju evidentiranja (evidencija), nekretnina, odnosno stvaranju pretpostavki za etabliranje jedinstvene baza podataka, u ovoj sferi, na području Federacije BiH.
Ključne, ali i podudarne primjedbe odnosile su se i na: terminološko-legislativno usklađivanje teksta Zakona, (ujednačavanje izreka u odredbama u kojima su odredjene nadležnosti date u ingerencije kantona ili opština, pri čemu odrednica ili stvara nedoumice u smislu stvarne nadležnosti); određenije definisanje pojedinih pojmova; legislativno razgraničenje nadležnosti na relaciji Država-Entitet-kanton-opština; jasno definisanje (i alternativna rješenja) u pitanju ovlaštenog geometra, itd. Bitnim, ocijenjen je nedostatak podzakonskh akata za provođenje zakona (ostaje otvoreno pitanje na osnovu kojih provedbenih akata će se Zakon primjenjivati). Predloženo je da predlagač i stručni tim (pravnici i geometri iz službi katastra), sistematizuju primjedbe i procijene inicirane mogućnosti za izmjene i dopune Zakona iz 1984. godine.
Prije izjasnjavanja Predstavničkog doma o Izvještaju o provedenoj Javnoj raspravi, Komisija za lokalnu samoupravu razmatraće, u sjednici, sistematizovane primjedbe i prijedloge proistekle iz Javne rasprave, a sa zakljucima i Izvještajem, upoznaće Predstavnički dom Parlamenta Federacije Bosne i Hercegoviune.
Javnu raspravu (17.marta 2008. godine u Sarajevu), organizovao je i Savez općina i gradova Federacije Bosne i Hercegovine (SOGFBiH).Prijedlozi i primjedbe s tog skupa, bice, u cilosti, konsultovani pri izradiPrijedloga Zakona o premjeru i katasru nekretnina.